שמלת כלה זה ללא ספק עניין גדול בקרב רוב הנשים, כלות רבות יודעות את סגנון שמלת הכלה שילבשו בחתונתן עוד מימי ילדותן.

במסגרת ההכנות המרובות לקראת היום הגדול, יום החתונה, בחירת שמלת כלה והכנתה לקראת יום החתונה נחשבת לאחד השיאים המהנים ביותר בתהליך בעבור הכלה והמנהג לחפש שמלות כלה בליווי אם הכלה והחברות שלה הוא נחלתן של מרבית הכלות המבקשות למצוא שמלות כלה שיתאימו לטעמן האישי ויגשימו את חלומן.

ההיצע הגדול של עיצובי שמלות כלה ומגוון המעצבים והסגנונות השונים של שמלות כלה המוצעים בישראל עלול לבלבל כל כלה גם אם היא יודעת בדיוק מה היא רוצה ולכן, בתהליך בחירת שמלות כלה חשוב להתייחס למספר היבטים על מנת להקל על תהליך מציאת השמלה הנכונה והמתאימה ביותר.

להלן מספר טיפים שיכולים להקל על התהליך.

בחירת סגנון לדוגמה: שמלות כלה וינטג' היכנסו לאתר הבית של המעצבת רינה בהיר והתרשמו ממגוון רחב של דגמים חדשים, מחירים מפתיעים ונוחים לכל כיס

בחירת סגנון של שמלות כלה יכול לצמצם באופן משמעותי את תהליך החיפוש. שמלות כלה המסופקות על ידי המעצבים השונים מאופיינות בסגנונות אופנתיים ספציפיים כמו שמלות כלה וינטג' שמלות כלה צנועות, שמלות כלה מתנפחות, שמלות כלה צמודות וכדומה.

בחירת הסגנון הרצוי מראש יכולה למקד את החיפושים ולהפוך את התהליך ליעיל יותר.

השכרה או קניה

שוק שמלות הכלה הישראלי מאפשר לכלות לבחור בין קניית שמלת כלה או השכרת שמלת כלה. קניית שמלות האפשרית הן אצל מעצבי השמלות המוכרים והן באמצעות סלון כלות יכול להוזיל משמעותית את המחיר ומבוקש על ידי כלות רבות מאחר וממלא את הצורך בשמלה ליום אחד בלבד. קנייה של שמלות כלה יכול להיות קניה באופן פרטי אצל אחד המעצבים המוכרים שמלות חדשות או קניה באמצעות חנויות יד שנייה או אתרי אינטרנט המציעים חפצי יד שניה כמו אתרי פינוי דירה שבהם מוצעות שמלות כלה יד שניה למכירה.

הגדרת תקציב

טווח המחירים עליו עומדות שמלות כלה הוא רחב ביותר ומחירי שמלות כלה יכולים להגיע לסכומים גבוהים במיוחד אם עוצבו על ידי מעצבים הנחשבים ליוקרתיים ולכן לפני התחלת תהליך חיפוש שמלות כלה, יש להגדיר את התקציב המיועד לקנייה או השכרה של כלות כלה על מנת למקד את החיפוש לחיפוש ספציפי.